Ta strona wykorzystuje ciasteczka.

Baza Konkurencyjności

Szanowni Użytkownicy,

informujemy, że 25 marca 2025 r. został podniesiony dla zamówień próg determinujący stosowanie zasady konkurencyjności.

Obecnie wynosi on 80 tys. zł netto.

Więcej informacji znajdą Państwo w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, dostępnych na stronie: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-kwalifikowalnosci-2021-2027.

Ogłoszenie nr 2021-8797-68420

Zapytanie ofertowe nr 15.2/POIR/2021 na zaprojektowanie, wykonanie, dostawę i montaż kabiny trawialniczej

Status ogłoszenia: Rozstrzygnięte

Termin składania ofert

2021-09-27 15:00:00

Data opublikowania ogłoszenia

2021-09-12

Data ostatniej zmiany

2021-09-12

Planowany termin podpisania umowy

2021-09

Powstaje w kontekście projektu

POIR.03.02.02-00-1902/20 - Wdrożenie innowacyjnej technologii cynkowania jednostkowego ze stałym monitorowaniem i serwisowaniem kąpieli cynkowej w TIGA-CYNK Sp. z o.o. w Małomicach

Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego.

Warunki zmiany umowy

1. Zakazuje się co do zasady wprowadzania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy zawartej z wybranym w toku postępowania Wykonawcą, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2.1. Termin bądź zakres realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a. w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, na jego uzasadniony wniosek, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona; b. zmiany umownego terminu wykonania umowy w związku z pojawieniem się okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas niezbędny do eliminacji okoliczności, za które Wykonawca nie odpowiada; c. zmiany umownego terminu wykonania umowy z powodu działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu zamówienia - maksymalnie o czas jej występowania; d. zmiany umownego terminu wykonania umowy na skutek działania organów administracji, a w szczególności odmowy lub opóźnienia wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. 2.2. Dopuszczalne są inne zmiany umowy wynikające w szczególności ze: a. zmiany jakichkolwiek rozporządzeń i przepisów i innych dokumentów, w tym dokumentów programowych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, b. zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa po zawarciu umowy, w zakresie niezbędnym do dostosowania umowy do zmian przepisów powszechnie obowiązującego prawa. 2.3. Jakiekolwiek zmiany techniczne i technologiczne dopuszczalne są w następujących sytuacjach: a. na wniosek Wykonawcy wyłącznie w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje specyfikacja techniczna. W tym przypadku Wykonawca przedstawia opis proponowanych zmian. Wprowadzenie proponowanej zmiany wymaga akceptacji Zamawiającego, a także - w przypadku zmiany istotnej - zgody Instytucji Zarządzającej. b. na wniosek Zamawiającego, gdy zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie. Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie – po uzyskaniu akceptacji Instytucji Zarządzającej – opis techniczny wraz ze zleceniem ich wykonania. 2.4. Zmiana umowy może nastąpić także, gdy ze strony Instytucji Finansującej lub Zarządzającej lub też Pośredniczącej pojawi się potrzeba zmiany terminów lub zakresu realizowanego projektu i związana z tym konieczność zmiany sposobu, zakresu bądź terminów wykonania zamówienia przez Wykonawcę lub taka potrzeba wyniknie za strony Zamawiającego, który uzyska na to zgodę Instytucji Finansującej lub Zarządzającej lub też pośredniczącej 2.5. Zamawiający dodatkowo dopuszcza nieistotne zmiany umowy, które mogą mieć na celu w szczególności usunięcie oczywistych omyłek pisarskich lub błędów redakcyjnych i są rozumiane jako zmiany, które w wypadku wprowadzenia na etapie postępowania ofertowego nie wpłynęłyby ani na wynik tego postępowania, ani na krąg podmiotów mogących złożyć ofertę. 3. Warunki wprowadzania zmian w umowie: a. inicjowanie zmian: na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego; b. uzasadnienie zmian: prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych. 4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą muszą być dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.

Załączniki

Dodane do ogłoszenia w obowiązującej wersji z dn. 2021-09-12

  1. 1. Załącznik nr 1. Layout

  2. 2. Załącznik nr 2. Kabina trawialnicza. Założenia

  3. 3. Załączniki nr 3-7. Formularz ofertowy wraz z oświadczeniami

  4. 4. Załącznik nr 8. Projekt umowy

  5. 5. Formatka "Opis techniczny zamówienia" w wersji edytowalnej

  6. 6. Zapytanie ofertowe nr 15.2/POIR/2021

Części zamówienia

  • Część 1

    Wykonanie, dostawa i montaż kabiny trawialniczej

    Czy dopuszczalne oferty wariantowe

    NIE

    Przedmioty zamówienia

    • Dostawa

      Dostawy inne

      Opis

      1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż kabiny trawialniczej wchodzącej w skład technologicznej linii produkcyjnej przeznaczonej do nakładania ogniowych powłok cynkowych na konstrukcjach stalowych. Rysunek ideowy kabiny „Kabina trawialnicza. Założenia”, przedstawiający założenia techniczne oraz zakres prac do zrealizowania przez Wykonawcę (opisany w punktach 1-12 poniżej), stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego postępowania 1) Konstrukcja szkieletowa kabiny 2) Wyłożenie płytami wiórowymi OSB, g=22 mm 3) Okna na ścianie bocznej z tzw. bezpieczną szybą 4) Brama wjazdowa/wyjazdowa wozu torowego (zabezpieczona antykorozyjnie) 5) Drzwi wejściowe do kabiny (drzwi drewniane) 6) Uszczelnienie wzdłuż torów wciągników 7) Uszczelnienie przy suszarce 8) Przepusty i uszczelnienie kolektora absorbera 9) Mocowanie konstrukcji kabiny do słupów hali 10) Mocowanie elastyczne konstrukcji kabiny do dachu hali 11) Mocowanie konstrukcji kabiny do posadzki i tacy wanien 12) Przepusty dopływu powietrza do kabiny Kabina trawialnicza lub jej podzespoły powinny zostać wykonane zgodnie z obowiązującymi dyrektywami UE i normami obowiązującymi na terenie Polski. Dostawa powinna obowiązywać również pełną dokumentację techniczno-ruchową oraz niezbędne instrukcje obsługi (m. in. wykaz części szybko zużywających się, wykaz części zamiennych z długim okresem dostawy). Zespół urządzeń mechanicznych (brama, wyłączniki krańcowe, czujniki, itp.) wchodzące w skład niniejszego zamówienia powinien zostać wyposażony w szafkę elektryczną wraz z okablowaniem. Z uwagi na środowisko pracy wszystkie konstrukcje wykonane ze stali konstrukcyjnej muszą zostać pomalowane zestawem epoksydowych farb antykorozyjnych z zapewnieniem minimalnej grubości powłoki na poziomie 200 µm. Zakończenie przedmiotu dostawy następuje po montażu i przekazaniu do eksploatacji całości zamówienia, przeprowadzeniu szkolenia z obsługi, przekazania kompletu dokumentacji oraz sprawdzeniu prawidłowości współpracy z wciągnikami trawialni. Transport i rozładunek Urządzeń oraz przetransportowanie ich w miejsce docelowego posadowienia pozostaje po stronie Wykonawcy. Urządzenia niezbędne do rozładunku i transportu do miejsca montażu wraz z obsługą zapewnia Zamawiający. Wykonawca 14 dni przed dostawą przedstawi specyfikację niezbędnych urządzeń rozładunkowych. Kabina trawialnicza powinna zostać wykonana jako konstrukcja stalowo-drewniana, która stanowić będzie osłonę dla trawialniczych wanien procesowych i zabezpieczy przed emisją kwaśnych oparów z kąpieli na pozostałą część hali produkcyjnej. Na konstrukcję drewnianą zastosować należy drewno suszone, strugane – klasa C24. Poprzez zastosowanie kabiny osłonowej podczas pracy wentylatora absorbera w przestrzeni nad wannami utrzymywane będzie podciśnienie, dzięki któremu atmosfera korozyjna nie będzie wydostawała się na zewnątrz. Dodatkowo, bez zakłóceń i wpływu chwilowych warunków na hali, ukierunkowany zostanie przepływ oparów w stronę króćców ssącego kolektora zbiorczego absorbera. Kabina osłonowa obejmuje swoim obszarem następujące urządzenia technologiczne: - wóz torowy i torowisko w sekcji przygotowania powierzchni - dwa stanowiska buforowe dla wsadu przygotowywanego do cynkowania - wanny procesowe - konstrukcja suszarki w części załadowczej. Konstrukcja nośna kabiny wykonana zostanie z kształtowników stalowych oraz belek drewnianych (drewno konstrukcyjne C24), których możliwości podparcia przedstawiono na załączonym rysunku. Należy tak zaprojektować konstrukcję, aby na zewnątrz oraz wewnątrz zachowane były przejścia dla personelu obsługującego zgodnie z rysunkiem. Podesty obsługowe wraz z ich konstrukcją nośną dostarcza Zamawiający. Zadaszenie kabiny zamocowane zostanie do górnych platform obsługowych zapewnionych przez Zamawiającego. Na etapie projektowania kabiny należy przewidzieć wykonanie na ścianie bocznej otworów pod oświetlenie (lampy zapewnia Zamawiający). Na całej długości dachu przewidzieć należy dwa przepusty dla lin wciągników, uszczelnione fartuchem gumowym. Wanny procesowe otoczone są betonowym murkiem, który wraz z posadzką tworzy zabezpieczającą tacę wychwytującą o wysokości 1000 mm. Planuje się przytwierdzenie kabiny w dolnej części do obmurowania wanien. Cała konstrukcja kabiny od wewnątrz, od dachu aż do podestów wokół wanien, wyłożona zostanie szczelnie płytami OSB o grubości min. 22 mm (łączenie płyt doczołowe). Wkręty mocujące płyty należy zabezpieczyć np. żywicą epoksydową przed wpływem środowiska korozyjnego. Na ścianie bocznej, od strony zewnętrznego podestu obsługowego należy zamontować przepusty dopływu powietrza do kabiny o regulowanym przekroju przepływu (przewiduje się 6 szt. przepustów regulowanych o wymiarze 1000x1000). Na etapie projektowania kabiny należy konsultować z Zamawiającym planowane rozwiązania w celu weryfikacji przyjętych założeń w relacji z pozostałymi urządzeniami linii technologicznej. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą opisu technicznego ofertowanych urządzeń, sporządzonego na formatce „Opis techniczny przedmiotu zamówienia” (Załącznik nr 7). Opis ten powinien być zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w niniejszym zapytaniu. 3. Przy projektowaniu i montażu kabiny trawialniczej należy uwzględnić także informacje zawarte w Załączniku nr 1 „Layout”, określającym rozmieszczenie urządzeń w zakładzie Zamawiającego. 4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany przez Wykonawcę przy użyciu posiadanego przez niego sprzętu, wiedzy oraz technologii. 5. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 24-miesięcznej gwarancji na całość zamówienia liczonej od momentu zakończenia realizacji Przedmiotu Zamówienia (potwierdzonego protokołem odbioru końcowego bez zastrzeżeń), przy czym długość zadeklarowanego przez Wykonawcę okresu gwarancji podlega ocenie i punktowana jest zgodnie z punktem XI niniejszego zapytania. Oferty wskazujące krótszy okres gwarancji zostaną odrzucone. 6. Wymagania dotyczące gwarancji i serwisu: a. maksymalny CZAS REAKCJI SERWISU (czas, jaki może upłynąć pomiędzy pierwszym Zgłoszeniem Awarii lub Usterki a reakcją Serwisu): 48 godziny, b. maksymalny CZAS PRZYWRÓCENIA FUNKCJONALNOŚCI (czas, jaki może upłynąć pomiędzy pierwszym Zgłoszeniem Awarii a Przywróceniem Funkcjonalności urządzenia): 96 godziny, c. bezpłatny przegląd serwisowy, co najmniej jeden raz w roku w okresie gwarancji.

      Okres gwarancji

      min. 24 miesiące (kryterium oceny)

      Kody CPV

      42000000-6 Maszyny przemysłowe

      42900000-5 Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia

      Miejsca realizacji

      adres

      Kraj

      Polska

      Województwo

      lubuskie

      Powiat

      żagański

      Gmina

      Małomice

      Miejscowość

      Małomice

      Warunki, jakie musi spełniać oferent

      Typ

      Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

      Opis

      O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Oferenci, którzy prowadzą działalność zgodną z opisem przedmiotu zamówienia oraz posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na Formularzu oferty – Załącznik nr 3.

      Typ

      Wiedza i doświadczenie

      Opis

      O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Oferenci, którzy posiadają niezbędną wiedzę oraz doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na Formularzu oferty – Załącznik nr 3.

      Typ

      Osoby zdolne do wykonania zamówienia

      Opis

      Zamawiający wymaga, by Wykonawca dysponował personelem posiadającym uprawnienia umożliwiające prawidłowy montaż i uruchomienie przedmiotu zamówienia. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na Formularzu oferty – Załącznik nr 3.

      Typ

      Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Opis

      1. Zamawiający wymaga, by Wykonawca przez cały okres realizacji umowy posiadał (najpóźniej od chwili podpisania umowy) ważną i opłaconą polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 zł (słownie:dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na Formularzu oferty – Załącznik nr 3. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia zawarcia takiej polisy najpóźniej w chwili podpisania umowy z Zamawiającym. 2. Zamawiający wymaga, by Wykonawca nie posiadał zaległości względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane „Oświadczenie o sytuacji finansowej Wykonawcy” – Załącznik nr 5. 3. Zamawiający wymaga, by w stosunku do Wykonawcy nie otwarto likwidacji, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U z 2020 r. poz. 814, 1298 t.j.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1298 t.j.). Za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane „Oświadczenie o sytuacji finansowej Wykonawcy” – Załącznik nr 5.

      Typ

      Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń

      Opis

      1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy według wzoru z załącznika nr 3 do niniejszego Zapytania ofertowego 2. Wypełnione i podpisane „Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia” według wzoru z załącznika nr 4 do niniejszego Zapytania ofertowego 3. Wypełnione i podpisane „Oświadczenie o sytuacji finansowej Wykonawcy” według wzoru z załącznika nr 5 do niniejszego Zapytania ofertowego 4. Wypełniony i podpisany Oświadczenie RODO według wzoru z załącznika nr 6 do niniejszego Zapytania ofertowego 5. Sporządzony przez wykonawcę „Opis techniczny przedmiotu zamówienia” według wzoru z załącznika nr 7 do niniejszego Zapytania ofertowego 6. Stosowne pełnomocnictwo – w przypadku, gdy ofertę podpisuje pełnomocnik

      Typ

      Dodatkowe warunki udziału

      Opis

      1. Z udziału w postępowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na: 1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, 2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, 3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, 4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 5) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że mogło to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób. Ponadto z postępowania wykluczeni są Wykonawcy, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania wyboru wykonawcy lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji. Każdy z oferentów, odpowiadając na zapytanie ofertowe, zobowiązany jest złożyć „Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia” – według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. 2. Warunkiem udziału w postępowaniu jest spełnienie wymogów rozporządzenia RODO - zgodnie z zapisem pkt. XIV Zapytania ofertowego nr 15.2/POIR/2021. 3. Miejsce i sposób złożenia oferty opisano w pkt. III Zapytania ofertowego nr 15.2/POIR/2021.

    Kryteria oceny

    • Czy kryterium cenowe

      TAK

      Opis

      1. cena ofertowa netto – waga 90% Szczegóły dotyczące kryterium "Cena" i sposób oceny oferty przedstawiono w pkt. XI Zapytania ofertowego nr 15.2/POIR/2021.

    • Czy kryterium cenowe

      NIE

      Opis

      2. wydłużenie okresu gwarancji powyżej wymaganych 24 miesięcy– waga 10% Szczegóły dotyczące kryterium "Okres gwarancji" i sposób oceny oferty przedstawiono w pkt. XI Zapytania ofertowego nr 15.2/POIR/2021.

    • Czy kryterium cenowe

      NIE

      Opis

      KRYTERIUM ŚRODOWISKOWE - ma zastosowanie w przypadku, gdy oferta dwóch lub więcej wykonawców otrzyma taką samą liczbę punktów. Zamawiający przeprowadzi ocenę tychże ofert według dodatkowego kryterium środowiskowego (Ś). Szczegóły oceny przedstawiono w pkt. XI Zapytania ofertowego nr 15.2/POIR/2021.

Podsumowanie

Oś czasu związana z ogłoszeniem i ofertowaniem

2021-09-12 - data opublikowania

2021-09-27 15:00:00 - termin składania ofert

2021-09 - planowany termin podpisania umowy

Oś czasu realizacji przedmiotów zamówienia

Brak zdefiniowanych etapów dla przedmiotów zamówienia.