Ogłoszenie nr 2025-35496-222020
Modernizacji łódzkiej sieci ciepłowniczej celem ograniczenia emisji CO2 i poprawy efektywności energetycznej – Etap I, Zad. 7.Modernizacja sieci z S-5/1 przy ul. Długosza 26 z przyłączami do bloku Długosza 26 w-1 i w-2.
Status ogłoszenia: Opublikowane
Termin składania ofert
2025-04-28 12:00:00
Data opublikowania ogłoszenia
2025-03-27
Data ostatniej zmiany
2025-03-27
Powstaje w kontekście naboru
FENX.02.01-IW.01-001/25 - Modernizacja łódzkiej sieci ciepłowniczej celem ograniczenia emisji CO2 ipoprawy efektywności energetycznej – Etap I
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
Warunki zmiany umowy
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie i na warunkach przewidzianych w § 14 Umowy oraz zgodnie z postanowieniami Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027. Wzór umowy zawarty w części II SWZ stanowi załącznik do niniejszego Ogłoszenia.
Załączniki
Dodane do ogłoszenia w obowiązującej wersji z dn. 2025-03-27
1. 2. 2025_0047_SWZ_Cz.I_IDW_Zalaczniki
2. 3. 2025_0047_SWZ_Cz.II_Wzór umowy
3. 4. 2025_0047_SWZ_Cz.II_Wzór umowy_Zalaczniki
4. 5. 2025_0047_SWZ_Cz.III_Techniczna
5. 6. 2025_0047_Projekt
6. 1. 2025_0047_SWZ_Cz.I_IDW
Części zamówienia
Część 1
Postępowanie 2025/0047/P/P (Etap I Zadanie 7)
Czy dopuszczalne oferty wariantowe
NIE
Przedmioty zamówienia
Opis
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót demontażowych, budowlano-montażowych, dostawa materiałów budowlanych związanych z Modernizacją łódzkiej sieci ciepłowniczej celem ograniczenia emisji CO2 i poprawy efektywności energetycznej – Etap I. Zadanie 7.Modernizacja sieci z S-5/1 przy ul. Długosza 26 z przyłączami do bloku Długosza 26 w-1 i w-2. Modernizację należy wykonać zgodnie z załączonym do ogłoszenia projektem budowlanym. Termin realizacji: od 21.07.2025 do 10.12.2025 Kompletna dokumentacja przetargowa tj SWZ (Instrukcja dla Wykonawców, Wzór umowy, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt budowlany) stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem BK2021. Szczegółowe wymagania co do poszczególnych elementów oferty zostały opisane w SWZ Część I Rozdz. VII pkt 2, stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia. Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu, w którym upływa termin składania ofert.
Okres gwarancji
Na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy, na system rur preizolowanych wraz z robotami montażowymi jest jednym z kryteriów wyboru (waga: 20 %). Oferent może zaproponować gwarancję na okres: 5-6-7 lat
Kody CPV
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
Miejsca realizacji
adres
Kraj
Polska
Województwo
łódzkie
Powiat
Łódź
Gmina
Łódź-Polesie
Miejscowość
Łódź
Harmonogram
Etap 1
Początek realizacji
2025-08-05
Koniec realizacji
2025-08-11
Czy występuje płatność częściowa
TAK
Opis
Wyłączenie sieci
Etap 2
Koniec realizacji
2025-12-10
Czy występuje płatność częściowa
TAK
Opis
Odbiór końcowy
Warunki, jakie musi spełniać oferent
Typ
Wiedza i doświadczenie
Opis
Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), zrealizował co najmniej (łącznie): 1.roboty budowlane polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy sieci ciepłowniczej w technologii rur preizolowanych w ilości łącznej min. 80 m sieci Dn 125 lub powyżej. Powyższe długości nie musiały być zrealizowane w ramach jednego zadania/ zamówienia;; 2.roboty budowlane drogowe polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy lub odtworzeniu nawierzchni na terenach utwardzonych w ilości min. 300 m2 na drogach gminnych, powiatowych lub krajowych, w tym jezdni asfaltowych placów, parkingów lub ciągów pieszo-jezdnych. Powyższe ilości nie musiały być zrealizowane w ramach jednego zadania/ zamówienia. Zamawiający nie wymaga, by w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia co najmniej jeden z wykonawców samodzielnie spełniał warunek doświadczenia (Zamawiający dopuszcza sumowanie doświadczenia). Powyższe dotyczy również powoływania się przez Wykonawcę na zasoby (doświadczenie) podmiotu trzeciego.
Typ
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis
Wykonawca, wykaże, że dysponuje odpowiednio przygotowanym zawodowo potencjałem osobowym, który będzie skierowany przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia tj. 1. Kierownik budowy: Posiadający: 1) uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz odpowiednie prawo do wykonywania w tym zakresie samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie; 2) aktualne szkolenie BHP dla osób kierujących pracownikami; 3) świadectwo kwalifikacyjne do wykonywania pracy na stanowisku dozoru w zakresie remontów, montażu i kontrolno-pomiarowym w grupie 2 pkt 2 i 10 zgodnie z przepisami ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci doświadczenie zawodowe; 4) doświadczenie zawodowe:min. min. 3 lata na stanowisku kierownika budowy, w tym min. 2 lata doświadczenia w kierowaniu robotami obejmującymi budowę lub przebudowę m.in. min. 80 m (łącznie) sieci ciepłowniczej w technologii rur preizolowanych w tym o średnicy Dn 125 lub powyżej. Dopuszcza się sumowanie okresów doświadczenia zdobytego przez tą samą osobę przy wykonywaniu dwóch lub więcej zadań realizowanych równocześnie w tym samym czasie. 2. Kierownik robót drogowych Posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej oraz odpowiednie prawo do wykonywania w tym zakresie samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie; 3. Inżynier budowy Reprezentujący Wykonawcę na budowie, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz odpowiednie prawo do wykonywania w tym zakresie samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie; 4. Osoba posiadająca uprawnienia do przeprowadzenia badań ultradźwiękowych potwierdzonych świadectwem UDT lub równoważnym certyfikatem. Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 t.j. z późń. zm.), lub odpowiadające im ważne, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały uznane zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późn. Zm.), w tym wydane obywatelom innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego --Obszaru Gospodarczego oraz lub Konfederacji Szwajcarskiej, w tym w -trybie uznawania kwalifikacji zawodowych.
Typ
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: 130 000 PLN (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych) lub równowartość tej kwoty w innej walucie
Typ
Dodatkowe warunki udziału
Opis
1. WARUNKI WYKLUCZENIA O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, zgodnie z zapisami Rozdz. V pkt od 1.1 do 1.8 SWZ część I - Instrukcja Dla Wykonawcy, stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia. 2. WADIUM. 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 7.000 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych) 2) Szczegółowe wymagania dotyczące wadium zostały określone w Części I SWZ w Rozdziale XII 3. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1) Zamawiający żąda od Wykonawcy, wybranego w wyniku postępowania, z którym zawiera umowę, zabezpieczenia należytego wykonania umowy na pokrycie roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a także roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji jakości. Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu podpisania umowy. 2) Wysokość zabezpieczenia ustala się w stosunku procentowym do ceny całkowitej podanej w Ofercie dla zadania. 3) Zabezpieczenie ustala się w wysokości 5% wynagrodzenia netto. 4) Szczegółowe wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone w Części I SWZ w Rozdziale XIII 4. PODWYKONAWSTWO PRAC Wykonawca zobowiązany jest zadeklarować w ofercie zamiar zatrudnienia podwykonawców w trakcie wykonywania prac, a także wyszczególnić zakres prac realizowanych przez podwykonawców 5. POZOSTAŁE INFORMACJE 1) Nr wewnętrzny postępowania nadany przez Zamawiającego 2025/0047/P/P. 2) Tryb zamówienia i udostępnianie procedur: Postępowanie jest prowadzone w oparciu o warunki i wymagania zamieszczone w Specyfikacji Warunków Zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy. Do postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z obowiązującymi w dniu wszczęcia postępowania Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 wydanymi przez Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. 2022 poz. 1079). 3) Zamawiający przewidział możliwość unieważnienia postępowania zgodnie z Rozdziałem XVII pkt.2 Części I SWZ 4) Wyjaśnienia i zmiana treści Specyfikacji: Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający zobowiązany jest udzielić wyjaśnień pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 7 dni przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zwraca się o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem BK2021 wykorzystując formularz w zakładce „Pytania” i używając przycisku „Dodaj pytanie”. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający, bez ujawnienia źródła zapytania, zamieszcza na w BK2021 wraz z informacją o udzieleniu wyjaśnień. Wyłącznie w przypadku braku możliwości technicznych zadania pytania poprzez BK2021 (awarii), pytanie należy zadać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: agnieszka.sarnecka@veolia.com 5) Informacja o zmianie ogłoszenia: Zamawiający, przed upływem terminu składania ofert, możezmienić lub uzupełnić treść Specyfikacji Warunków Zamówienia. Dokonaną zmianę lub uzupełnienie Specyfikacji Zamawiający zamieszcza w BK2021.
Typ
Lista wymaganych dokumentów/oświadczeń
Opis
1. Wypełniony Formularz „Oferta” 2. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie wykazania, że Wykonawca nie został skazany za przestępstwo: - o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny. - skarbowe – wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie wykazania, że wskazane osoby w warunku braku wykluczenia nie zostały skazane za przestępstwo: - o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny. - skarbowe – wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7. Inne dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że: - wobec Wykonawcy nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 8. Oświadczenie o powiązaniach kapitałowych i osobowych zgodnie załącznikiem nr 6 do SWZ. 9. Oświadczenia o niepodleganiu podstawie wykluczenia, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej oraz o niepodleganiu zakazowi, o którym mowa w art. 5k ust. 1 oraz art.5l ust.1 rozporządzenia 833/2014 10. Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wg wymagań podanych w Rozdziale V pkt 1.9, wraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że zamówienia wskazane w wykazie zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane. 11. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Wykaz powinien potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale V pkt 1.10. 12. Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę określoną w Rozdziale V pkt.1.11; wystawiona nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 13. Dokumenty potwierdzające, że materiały preizolowane spełniają wymagania określone w części III SWZ tj: a) Deklaracje Właściwości Użytkowych w systemie krajowym lub europejskim. Ocena techniczna wyrobu w systemie krajowym lub europejskim w przypadku przywołania jej w Deklaracji Właściwości Użytkowych albo aktualna aprobata techniczna w przypadku przywołania jej w Deklaracji Właściwości Użytkowych. b) Świadectwo badania współczynnika przewodzenia ciepła izolacji z pianki poliuretanowej zastosowanej jako izolacja termiczna w oferowanych elementach preizolowanych wydane przez akredytowane laboratorium badawcze. c) Deklaracja określająca rodzaj systemu surowcowego zastosowanego, jako izolacja termiczna rur i elementów preizolowanych. d) Świadectwa badania obciążenia od gruntu złączy sieciowanych radiacyjnie wykonane zgodnie z normą PN-EN 489 lub równoważną. e) Sprawozdanie z badań wytrzymałości na ścinanie osiowe i styczne przed i po starzeniu przeprowadzone przez akredytowane laboratorium badawcze. Wartości wytrzymałości na ścinanie styczne i osiowe przed starzeniem mają być podane razem z gęstością oraz wytrzymałością na ściskanie pianki PUR, w odniesieniu do zastosowanego systemu surowcowego. 14. Deklaracja Właściwości Użytkowych w systemie krajowym lub europejskim dotycząca oferowanej armatury. Ocena techniczna wyrobu w systemie krajowym lub europejskim w przypadku przywołania jej w Deklaracji Właściwości Użytkowych albo aktualna aprobata techniczna w przypadku przywołania jej w Deklaracji Właściwości Użytkowych 15. Oświadczenie o podwykonawcach (jeżeli dotyczy) 16. Pełnomocnictwa 17. Oświadczenie o umowie konsorcjum 18. Dowód wniesienia wadium Zawartość oferty szczegółowo została określona w Części I SWZ w Rozdz. VII pkt.2
Kryteria oceny
Czy kryterium cenowe
TAK
Opis
Kryterium - Cena brutto – K1 1. maksymalna ilość punktów do zdobycia – 100 punktów 2. waga kryterium – 80% K1=(Najniższa cena brutto oferowana [zł])/(Cena brutto oferty ocenianej [zł] )×100pkt Szczegółowy sposób oceny został opisany w części I SWZ w Rozdziale X
Czy kryterium cenowe
NIE
Opis
Kryterium – Okres gwarancji na system rur preizolowanych wraz z robotami montażowymi (w tym hermetyzacja zespołu złącz) K2 5 lat-0 pkt, 6 lat–30 pkt, 7 lat–100 pkt W przypadku wskazania niepełnych lat okresu gwarancji okres gwarancji Zamawiający zaokrągli do pełnych lat w dół Waga kryterium - 20%
Podsumowanie
Oś czasu związana z ogłoszeniem i ofertowaniem
2025-03-27 - data opublikowania
2025-04-28 12:00:00 - termin składania ofert
????-??-?? - planowany termin podpisania umowy
Oś czasu realizacji przedmiotów zamówienia
2025-08-05 - Etap1 (początek): Roboty budowlane / Roboty budowlane / Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót demontażowych, budowlano-montażowych, dostawa materiałów...
2025-08-11 - Etap1 (koniec): Roboty budowlane / Roboty budowlane / Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót demontażowych, budowlano-montażowych, dostawa materiałów... / występuje płatność częściowa
2025-12-10 - Etap2 (koniec): Roboty budowlane / Roboty budowlane / Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót demontażowych, budowlano-montażowych, dostawa materiałów... / występuje płatność częściowa
????-??-?? - Etap2 (początek): Roboty budowlane / Roboty budowlane / Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót demontażowych, budowlano-montażowych, dostawa materiałów...
Szanowni Użytkownicy,
informujemy, że 25 marca 2025 r. został podniesiony dla zamówień próg determinujący stosowanie zasady konkurencyjności.
Obecnie wynosi on 80 tys. zł netto.
Więcej informacji znajdą Państwo w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, dostępnych na stronie: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-kwalifikowalnosci-2021-2027.