Baza Konkurencyjności

Deklaracja dostępności serwisu Baza Konkurencyjności

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony serwisu https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 7 września 2019 r.
  • Data ostatniej aktualizacji: 25 lipca 2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia 1 października 2021 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością serwisu Baza Konkurencyjności prosimy zgłaszać do Departamentu Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej - mejlowo cst@mfipr.gov.pl lub telefonicznie +48 22 273 79 00.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż do Departamentu Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej, e-mail: cst@mfipr.gov.pl.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej znajdujący się w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4 został przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:

  • stosowne oznakowanie,
  • likwidację barier architektonicznych,
  • likwidację barier komunikacyjnych,
  • umożliwienie dostępu do pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością,
  • zastosowanie ergonomicznych rozwiązań.

W szczególności zrealizowano następujące działania:

  1. Do obsługi osób z niepełnosprawnością oznakowano drzwi wejściowe do budynku Ministerstwa od ul. Wspólnej.

  2. Przed budynkiem Ministerstwa oznakowano kolorem niebieskim 4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

  3. W celu obsługi osób z niepełnosprawnością wykonano nową ladę w oknie podawczym kancelarii z odcinkowym obniżeniem blatu.

  4. Zastosowano kontrastowe elementy architektury poprzez wyróżnienie recepcji oraz dziennika podawczego.

  5. Wykonano linie naprowadzające oraz pola uwagi w strefach ogólnodostępnych od wejścia od ul. Wspólnej do budynku.

  6. Wykonano wyróżnienie początku i końca wszystkich biegów schodowych, a przed dojściem do schodów na każdej kondygnacji zastosowano fakturę ostrzegawczą.

  7. Wykonano podjazd wraz z poręczami w celu umożliwienia dostępu do budynku Ministerstwa osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.

  8. Przy wejściu numer II od ul. Wspólnej zainstalowano drzwi otwierane automatycznie umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku.

  9. Zakupiono schodołaz umożliwiający osobom z niepełnosprawnością korzystanie z dużej sali konferencyjnej nr 5114B na V piętrze.

  10. Zamontowano platformę dla osób z niepełnosprawnością na V piętrze budynku w sali konferencyjnej nr 5114 A .

  11. Dla osób z niepełnosprawnościami została przystosowana winda D1 z siedziskiem.

  12. Wykonano w windzie D1 dodatkową sygnalizację dźwiękową z pełnymi komunikatami głosowymi określającymi kierunek jazdy windy, otwarcie/zamknięcie drzwi, kondygnację, na której zatrzymała się winda.

  13. Dla obsługi osób z niepełnosprawnością zamontowano trzy platformy umożliwiające pokonanie schodów.

  14. Na sali konferencyjnej im. Grażyny Gęsickiej oraz w recepcji obsługującej klientów zainstalowano w podłodze pętle indukcyjne umożliwiające wzmocnienie dźwięku dla osób z aparatami słuchowymi.

  15. Na sali konferencyjnej im. Grażyny Gęsickiej zakupiono rampę przenośną umożliwiającą prelegentowi z niepełnosprawnością dostanie się na podest z mównicą.

  16. Zakupiono dodatkową, mobilną pętlę indukcyjną wzmacniającą dźwięk na salach konferencyjnych (sala 1105, sala 5114 AiB) oraz dodatkowo dwie pętle przenośne przeznaczone do rozmów między dwoma lub kilkoma osobami przy biurku lub stole.

  17. W ramach modernizacji budynku Ministerstwa dostosowano 8 łazienek na potrzeby osób z niepełnosprawnością.

  18. Wykonano instalacje alarmowe we wszystkich toaletach dla osób z niepełnosprawnością.

  19. W łazience na IV piętrze zainstalowano nasadkę toaletową z podłokietnikami umożliwiającą osobom z niepełnosprawnością korzystanie z WC.

  20. Wykonano dodatkowe poręcze na klatkach schodowych oraz trzy poręcze na zewnątrz budynku zgodnie z przepisami pożarowymi.

  21. Dokupiono fotele do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami oraz zemdlonych (w sumie mamy 25 foteli).

  22. Oznaczono windy posiadające udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością.

  23. Wykonano plany tyflograficzne wybranych toalet (przy Sali im. G. Gęsickiej, sali 1105 na I piętrze, sali 5114 A i B na V piętrze oraz toalet ogólnodostępnych znajdujących się po wejściu do budynku od strony ul. Żurawiej).

  24. Zamontowano znaczniki dźwiękowe przed wybranymi salami konferencyjnymi (sala im. G.Gęsickiej, sala 1105 na I piętrze oraz sala 5114 A i B na V piętrze) informującymi o rozkładzie sal. Znaczniki współpracują z bezpłatną aplikacją INTONAVI. Za pomocą tej aplikacji można wyznaczyć trasę do wybranego znacznika oraz zapoznać się z opisem przestrzeni, w której znajduje się znacznik.

  25. Zamontowano znaczniki dźwiękowe przy wejściach do budynku od strony ulic Żurawiej i Wspólnej. Znaczniki te informują o wejściu do budynku. Znaczniki współpracują z bezpłatną aplikacją INTONAVI. Za pomocą tej aplikacji można wyznaczyć trasę do wybranego znacznika oraz zapoznać się z opisem przestrzeni, w której znajduje się znacznik.

  26. Na parterze, przy wejściu głównym do budynku od ulicy Wspólnej oraz przy wejściu do budynku od ulicy Żurawiej zainstalowano plany tyflograficzne obrazujące rozkład pomieszczeń w strefie ogólnodostępnej w sposób wizualny i dotykowy (w alfabecie Braille’a). Plany mają również znaczniki NFC umożliwiające pobranie rzutów rozkładu pomieszczeń zaprezentowanych na planach tyflograficznych.

  27. Poniżej umieszczono również do pobrania rzuty rozkładu pomieszczeń ogólnodostępnych od ul. Wspólnej i od ul. Żurawiej.

Dostępność komunikacyjno - informacyjna

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem, osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

  • skorzystać z usługi Tłumacz Migam, która umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach pracy urzędu 8:15-16:15,
  • napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa,
  • wysłać e-maila na adres: kancelaria@mfipr.gov.pl,
  • skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22 250 01 30,
  • skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania 8:15-16:15,
  • wysłać wiadomość SMS/MMS na numer telefonu: 662 252 227
  • wysłać faks na numer telefonu: 22 273 87 32. W treści faksu prosimy o podanie nazwy komórki organizacyjnej (biura, departamentu), której sprawa dotyczy.

W kontakcie z naszym urzędem osoba słabo słysząca może także skorzystać z systemu pętli indukcyjnej na recepcji głównej i w sali konferencyjnej im. Grażyny Gęsickiej.

W Ministerstwie wyznaczono koordynatora ds. dostępności.